luni, 11 februarie 2013

Sinca Veche, templul implinirii rugaciunii

Fiind pe drumul dinspre Fagaras spre Brasov, am hotarat impreuna cu o prietena sa vizitam bisericile rupestre de la Sinca Veche, locul despre care am auzit ca ar avea o vechime de peste 7.000 de ani si ca este inscris pe lista monumentelor istorice. Lacasul sapat in piatra este un renumit loc de reculegere, unde simti cum fiinta se contopeste cu Dumnezeu, este locul unde dorintele si cererile de folos se implinesc. Grota a reusit sa reziste vremurilor, parca tocmai in dorinta de a conserva adevaruri despre un popor cu radacini vechi si bine infipte in aceste meleaguri atat de greu incercate de istorie. Incaperi spatioase, sapate in piatra, cu altare si sculpturi, unite intre ele prin galerii, fac din acest loc un nesecat izvor de spiritualitate, avand origini mult inaintate dacilor.

 Manastirea rupestra dezvaluie simboluri precum Steaua lui David sau de ingemanare a binelui cu raul, o atestare a cunoasterii in toata esenta ei. Am inteles ca este denumita si "Templul Ursitelor", pentru ca aici se implinesc dorintele celor care vin sa se roage si ca obiectele aduse aici se incarca cu o energie extraordinara din sufletul pamantului.

 Am ascultat linistea atat de placuta urechilor si parca puteam sa-mi aud inima cum bate si sangele cum curge prin vene. M-am suspendat intr-o izolare perfecta si m-am concentrat sa cobor spre inima, lasand rugaciunea sa-mi inunde fiinta. Cum sa poti explica lacrimi si emotie atat de puternica in fata unor pereti de stanca fara sa te gandesti la un act Divin? Ce anume poate declansa o stare de fericire stand cu genunchii pe lespedea de piatra? Si cum sa te simti conectat cu pamantul si cerul in acelasi timp?
Magia acestui loc este coplesitoare si nu ma pot abtine sa nu-i sfatuiesc pe toti romanii sa viziteze Sinca Veche. Aici, constiinta spirituala a poporului roman si Dumnezeu au casa comuna. Aici ne dam seama ca Romania are istorie Divina, prin urmare suntem datori sa-i facem viitor Divin. 



 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu