miercuri, 24 iunie 2015

Cornulete de post cu magiun de prune Topoloveni

Cum au aparut cornuletele nu se stie cu exactitate, insa micile delicii in forma de semiluna au fost mereu apreciate de romani. Sunt cel mai probabil rudele mai mici ale croissantelor.
La sarbatori si la targurile traditionale acestea sunt nelipsite. Cred ca noi toti am copilarit cu ele, deoarece bunicile indemanatice si cu multa rabdare nu ezitau sa le prepare. Retetele sunt diverse si tin putin si de imaginatie. Fie ca sunt umplute cu gem, cu dulceata sau cu rahat, acestea sunt bucuria pofticiosilor si spaima doamnelor care tin la silueta.
Am scormonit printre retetele bunicii si le-am gasit si in varianta "de post", lucru care m-a bucurat foarte mult si nu am mai stat pe ganduri. M-am apucat de treaba astfel:
Mai intai am pregatit aluatul din urmatoarele ingrediente: 1 pachet margarina (500 g), 1 kg faina, 2 pliculete de amoniu pentru prajituri, 1 cubulet de drojdie, 200 g zahar (nu se fac foarte dulci, deoarece la final se pudreaza cu zahar), 100 ml apa, un praf de sare, coaja rasa de lamaie
Am inmuiat margarina la bain-marie si am adaugat zaharul, apa, drojdia, pliculete de amoniu, coaja de lamaie. Se amesteca impreuna pana se topeste zaharul. Am pus treptat faina pana am incorporat-o aproape pe toata. Au mai ramas vreo 50 g, insa am lasat aluatul sa fie elastic pentru a se intinde usor.
Apoi am trecut la umplutura. Daca pana aici a fost simplu... de aici incolo incepe partea creativa. Se pot folosi multe sortimente de gemuri si dulceturi, in amestec cu nuci, migdale, alune etc. Eu am ales magiunul de prune Topoloveni, insa merge foarte bine si dulceata de afine, gutui sau topinambur. Evident, tot de la Topoloveni. Pentru a avea suficienta umplutura am folosit doua borcane. La final mi-a mai ramas putina, dar am mancat-o. Oricum e buna de te lingi pe degete...
 Optional, se poate adauga 100-150 g nuca macinata si o fiola de esenta de rom, pentru mai multa aroma.
Cand toate au fost gata, am inceput partea migaloasa. Am facut mingiute din aluat cam de marimea unui ou de gaina. Am intins foite subtiri cu sucitorul si am taiat obtinand opt triungiuri. Am  pus cate un varf de lingurita din umplutura pe fiecare triungi si am rulat de la baza spre varf. Cornuletele astfel obtinute au ajuns in tava. Am lasat cam un cm distanta intre ele, deoarece acestea cresc putin. Le-am pus in cuptorul incins in prealabil. Nu mai este necesara ungerea tavii, deoarece aluatul are in copozitie margarina, iar cornuletele nu se vor lipi.
Dupa aproximativ 7-10 minute, am intors tava in cuptor. Am lasat inca vreo 10 minte si am verificat daca au prins culoare usor aramie. Cand au fost gata, le-am "tavalit" prin zahar. Mie mi-au iesit cam 140 de cornulete (au fost in total 4-5 tavi). Daca nu aveti prea multi pofticiosi prin preajma sau daca tineti la silueta, puteti injumatati cantitatile. Cate ai atatea mananci, deci e loc de putina precautie cand vine vorba de cornulete. Va doresc pofta buna, cumpatare si o silueta de invidiat!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu